Aweful Arthur en Indiana Jones - Reisverslag uit Belmopan, Belize van Daphne Gehrels - WaarBenJij.nu Aweful Arthur en Indiana Jones - Reisverslag uit Belmopan, Belize van Daphne Gehrels - WaarBenJij.nu

Aweful Arthur en Indiana Jones

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

05 Juni 2008 | Belize, Belmopan

Dag lieve allemaal,

Na de zeiltrip twee weken terug heb ik afscheid moeten nemen van Genevieve, Martha en Floor, en afgelopen week is ook Bart vertrokken richting andere streken. Ondertussen is mijn woonsituatie ook veranderd, in plaats van op de camping woon ik nu in het poolhouse van een rijk, gepensioneerd Canadees stel om samen met Sebastian op het huis en de honden te passen. Morgen vertrekt dat stel namelijk voor 8 weken naar hun thuisland en moeten wij er met zijn tweeen voor zorgen dat de lieve beesten niet verhongeren. De komende weken zal ik dus, naast de studie, mijn handen vol hebben aan Kat, Toby, Jak en Dolly, die niet allevier even goed luisteren...

Vorige week heb ik weer een erg interessant interview gehad met wat in feite de enige echte feministe in Belize genoemd kan worden. Deze vrouw heeft erg veel ervaring in de media, krant, radio én televisie en is na haar studie Gender & Politics in Sussex, Engeland, actief geworden in allerlei vrouwenbewegingen in Belize. Na een uur officieel interview hebben we nog een uur gekletst over de positie van de vrouw in Belize, over de kansen van Hillary en heb ik foto's van haar zoon moeten bekijken, die toevallig ongeveer even oud was als ik... Het is in ieder geval een erg interessante middag geworden!

Toen is afgelopen week het weer hier ontzettend omgeslagen, want het begon warempel te regenen! En niet zomaar wat regen, de hemel brak in feite open. En is voor 5 dagen lang ook niet meer dicht gegaan. Toegegeven, de natuur hier had het water echt heel hard nodig en het aantal bosbranden is aanzienlijk verminderd, maar voor regen had ik Nederland niet hoeven verlaten... De reden voor dit opmerkelijke weer is de eerste tropische storm Arthur die voor de kust lag. In het zuiden zijn de snelwegen overstroomd en hele bruggen meegenomen, inclusief alles wat daarop reed. Toen Sebastian en ik dit weekend op weg naar Chetumal waren om eens lekker te shoppen, zijn we sommige stukken letterlijk door meren van water gereden met de bus. Langs de kant van de weg waren stroomversnellingen te zien, huizen die waren overstroomd of weggespoelt, verloren families met paraplu's en een hoop modder... We mochten blij zijn dat we heelhuids in Mexico zijn aangekomen. In Chetumal hebben we lekker de hele dag in de grote shoppingmall doorgebracht, twee films gezien in de bios (Indiana Jones en What happens in Vegas, een echt aanrader!!) en ik ben naar de kapper geweest. Na dit middagje civilisatie ben ik helemaal klaar voor mijn laatste twee maandjes in Belize.

Dikke kus, Daphne

ps. en we mogen hier dan we in de jungle zitten, het EK laten we niet aan ons neus voorbij gaan! Dat wordt interessant als Nederland en Duitsland tegen elkaar moeten spelen... dat is, als Nederland uberhaupt uit de groep komt...

  • 05 Juni 2008 - 15:04

    Pia:

    Haha ja ik heb mijn AH welpie al klaar staan!
    Leuk om weer iets van je te horen!
    kus

  • 06 Juni 2008 - 07:48

    Saranne:

    Hey Lieverd,

    goed dat je nog zulke successen behaald met je onderzoek!!

    En je wordt nou toch geen hondenfan ipv katten?? Kijk uit voor je dure smeerseltjes!! Want mijn Clinique vonden ze ook zeer smakelijk.. ;-)

    Hopelijk krijg je niet al te veel last van de storm en kan je straks nog wel naar Mexico reizen..

    x

  • 06 Juni 2008 - 12:55

    Ilja:

    Hee hallo,

    Wij hebben toevallig van de week ook eens een westers dagje shoppen gehad in een van de hypermoderne malls in Bangkok. Ook naar Indiana Jones geweest...

    Het regenseizoen is hier ook begonnen, gelukkig niet zo heftig als bij jou!

    Liefs en nog veel plezier
    Ilja

  • 06 Juni 2008 - 16:20

    Mama:

    Hi meisje, grote mail komt eran. Ik ben benieuwd hoe je haar er nu uitziet. Wat erg die stormen, er zijn er nog nooit zoveel geweest in Noord en Midden Amerika als dit jaar. Hier is het wel lekker weer, beetje benauwd, niet koud, soms zon.Fijn dat je nog interessante mensen te pakken kan krijgen om te interviewen. Dikke kus van mij en een prurt van Cavia, Mama

  • 06 Juni 2008 - 19:48

    Ada Gehrels:

    Jij bent optimistisch. Laten ze eerst maar eens winnen van Italie. Maar ik hoop dat ze EK kampioen worden hoor. Zo ben ik ook wel weer. Met z'n allen voor de buis.
    Geniet nog maar lekker en raak je honden niet kwijt.
    Liefs Ada.

  • 08 Juni 2008 - 19:58

    Rob:

    Mijn eerste berichtje!
    Nederland komt zeker uit de groep. We gaan het gewoon doen. Morgen sta ik in de Panderbar hard te toeteren en trommelen.
    Weer prachtige foto's trouwens.. wat een leven daar.
    kus rob
    ps.
    Ik ben het niet met je eens over Indiana jones.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Afstudeer onderzoek naar een politieke partij in Belize

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 16946

Voorgaande reizen:

22 Februari 2008 - 23 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: